Geen rug/nek of schouder klachten meer.

Veel mensen hebben hinderlijke klachten in spieren, gewrichten of botten waardoor ze niet volledig van hun leven kunnen genieten. Hierdoor klacht men over pijn in de rug, benen, nek of armen of hebben last van hoofdpijn. Dit is vaak het gevolg van een blessure die chronische pijn veroorzaakt of een oude blessure verergert. Het is opvallend dat mensen die na de chiropractische behandelingen de aanbevolen rek- en strekoefeningen uitvoeren, sneller herstellen dan diegenen die daarvan afzien. De mens die zich actief inzet voor herstel, heeft minder pijnm kan zich beter bewegen, voelt zich sterker en stabieler en -het allerbelangrijkste- pakt weer activiteiten op die hem plezier en gezondheid verschaffen.

Een gezonde wervelkolom begint met oefeningen die de kracht en soepelheid ervan vergroot. Pilates en Yoga zijn twee effectieve trainingsvormen waarmee je je wervelkolom gezond kunt maken. De combinatie biedt je een prachtige manier om de wervelkolom te versterken enn zwakte en instabiliteit tegen te gaan. Door aan je diepe houdingsspieren te werken, versterk je het centrum, wat belangrijk is voor een stabiel lichaam, kracht en evenwicht. Deze spieren ondersteunen je dagelijkse activiteiten zoals staan, lopen en zitten en voorkomen een in elkaar gezakte houding door vermoeidheid of een slechte houding. De meeste tijd brengen we zittend door, of we nu aan een bureau werken, een maaltijd nuttigen of naar en van ons werk reizen. Onze lichaamshouding brengt ons in gevaar. Dagelijkse activiteiten dragen ertoe bij dat ons lichaam zwakker wordt. Misschien krijgen we er gebogen schouders door, een ingevallen borst en een ronde rug. Willen we dit tegen gaan, dan moeten we onze wervelkolom sterker maken!

Mijn deelnemers die pilates/yoga beoefenen, lijken als vanzelf de behaalde verbetering vast te houden. Nadat ze een tijdje de oefeningen die ze tijdens de les uitvoeren hebben gedaan, vinden het daarna niet prettig om ineen te zakken of met ronde schouders te zitten. Ze worden bewust van hun lichaamshouding.

(Er zijn nog geen reacties)
Geef een reactie
Captcha